Elke twee jaar moet de titel weer worden aangevraagd en moet de gemeente aantonen dat er bepaalde acties/ evenementen zijn gehouden om burgers bewust te maken van wat Fair Trade is en dat is gelukt. De werkgroep Fair Trade Gemeente is erg blij met de prolongatie.